Transparentnost

Elite Bloggers jsme založili v roce 2015 a už od úplného začátku jsme věděli, že chceme dodržovat určité hodnoty a zásady, za kterými si jako společnost stojíme. Jedním z těch nejdůležitějších pilířů pro nás byla, je a vždycky bude transparentnost.

Už naše první kampaň, kterou jsme zprostředkovali, byla viditelně označena jako reklama. Rozhodli jsme se řídit mezinárodně uznávanými pravidly pro označování reklamy, což nebylo v té době pro Českou republiku běžné. Začali jsme reklamní obsah označovat hashtagem #EliteBloggersAd (později jen #Ad) a jeho používání jsme se prostřednictvím aktivit našich blogerů snažili vysvětlit.

 

Během posledních tří let se vliv influencerů v České republice výrazně prohloubil a to nás vedlo k myšlence upravit pravidla označování reklamy tak, aby byla více transparentní a férová. Je pro nás důležité, aby blogeři byli upřímní ke svým followerům a čtenářům, protože jedině tak neztratí jejich důvěru.

 

Nově tedy budeme používat #spolupráce na začátku popisku jak na Instagramu, tak na Facebooku. Na blogu budeme viditelně používat na začátku textu popisek „Článek vznikl ve spolupráci s…“

 

Influenceři, které zastupujeme, se vždy mohou sami rozhodnout a vybrat si, s kým chtějí navázat placenou spolupráci. Vždy mají právo veta a mohou naši nabídku odmítnout. Na schůzkách s klienty vždy říkáme: „U nás si nekupujete pozitivní recenzi, ale upřímné hodnocení,“ a to je důvod, proč má influencer marketing takovou sílu. V momentě, kdy influencer propaguje pouze produkt a značku, kterou má rád a které věří, není důvod, proč by měl skrývat nebo se stydět za finanční či barterovou odměnu.

 

Naším mottem je dělat pouze kampaně, na které můžeme být pyšní.

 

Spolu s našimi influencery jsme přišli s nápadem se v měsíci srpnu více zaměřit na transparentnost a pro tuto příležitost jsme se rozhodli označit srpen „Měsícem transparentnosti.“ Budeme rádi, když se k nám ať už jako influencer, čtenář nebo společnost přidáte.

Pokud jsi influencer, řekni svým followerům o tom, jak se rozhoduješ s kým budeš spolupracovat, jak o placených spolupracích přemýšlíš, z jakého důvodu spolupráce odmítáš a jak je označuješ.

Pokud jsi čtenář - ptej se. Zeptej se svých oblíbených influencerů, jaké v tomto ohledu zastávají stanovisko, zeptej se, s jakými klienty spolupracují, zeptej se jich na cokoliv budeš ohledně placeného obsahu na sociálních sítích chtít.

Pokud jste společnost, řekněte influencerům, se kterými spolupracujete, že chcete, aby jejich příspěvky pro vás byly označeny jako reklama. Řekněte jim, že chcete být fér a transparentní.

 

Pokud jsi v tom s námi, označuj své příspěvky, kde mluvíš o tomto tématu tagem @elitebloggers_czsk nebo jen použij náš nový hashtag #MesicTransparentnosti.

Měj oči otevřené, jak my, tak influenceři budeme v následujícím měsíci přidávat více obsahu, který se bude týkat tohoto tématu.

Těšíme se na vaše příspěvky!

John Erik Salte
CEO - Elite Bloggers s.r.o

FOCUS AGE

České firmy stále nechápou, že označování placené spolupráce s influencery je i pro jejich dobro

FLOWEE

Čeští blogeři chtějí šířit transparentní a uvěřitelnou reklamu

E15

České firmy stále nechápou, že označování placené spolupráce s influencery je i pro jejich dobro